Положення про роботу з обдарованими вихованцями у ЦДЮТ Додається
Обдаровані діти. Форма, методи організації роботи Додається
Головна мета виховної системи: створення сприятливих умов для повноцінного морального, психічного, духовного, фізичного розвитку дітей, становлення творчої особистості, свідомого громадянина України.
Основними завданнями виховної системи є:
- збереження морального, фізичного і психічного здоров’я вихованців;
- формування здорового способу життя вихованців;
- формування національної свідомості, розвиток почуття національної гідності, самоповаги;
- сприяння становлення активної життєвої позиції громадян щодо реалізації цінностей демократії в Україні;
- створення умов для набуття вихованцями досвіду громадянських ідей;
- посилення ролі сім’ї у вихованні духовної, життєво компетентної особи.
Концепція виховної системи:
- забезпечення комфортних умов для розвитку творчих здібностей вихованців, реалізація їхніх природних здібностей, прагнення і здатність до духовного зростання;
- безперервність розвитку особистості;
- виховання національної свідомості та патріотизму;
- формування основ культури спілкування та побудови міжособистісних стосунків;
- створення оптимальних умов для самовиховання;
- інтеграція виховного впливу, орієнтація на загальнолюдські цінності як основу виховного процесу.
Основні принципи виховання:
- принципи гуманізації;
- принципи безперервності, наступності та інтеграції;
- принцип реалізації індивідуальних здібностей особистості шляхом залучення до колективної творчої діяльності;
- принцип ігрової діяльності як провідної у сфері дозвілля вихованців;
- принцип природо відповідності (врахування вікових особливостей) та культуро відповідності (забезпечення культурної спадкоємності поколінь).
Основні принципи побудови виховної системи:
- духовна насиченість життєдіяльності дітей у ЦДЮТ; виховання особистості неможливе без виховання емоцій та естетичної свідомості;
- комфортність кожного вихованця та дорослого;
- особистість вихованця – головна цінність;
- виховувати – навчаючи;
- творчість керівника гуртка – найважливіша ознака педагогічної культури;
- співпраця дітей та дорослих.
Зміст виховної діяльності
Модернізація змісту виховання в закладі ґрунтується на врахуванні позитивних надбань педагогічного колективу і водночас передбачає істотні зміни, зумовлені сучасними тенденціями суспільного розвитку. Зміст виховання в Центрі оновлюється цілісно з урахуванням таких пріоритетів:
- виховання життєво компетентної особистості;
- індивідуалізація навчання та виховання;
- гуманізація всієї сфери виховання.
Основні форми виховання:
- інформаційно-масові (дискусії, диспути, ринги, свята, співпраця з районними масовими засобами інформації, діючий стенд ЦДЮТ);
- інтелектуальні (КВК , фестивалі, турніри, ігри, заходи в клубі «Юність»);
- діяльнісно-практичні групові (екскурсії, свята, ярмарки, народні , обрядові свята , огляди, конкурси);
- діалогічні (бесіди, ток-шоу, зустрічі з фахівцями);
- індивідуальні (творчі завдання, звіти, персональні концерти, фестиваль Центру «Я – творча особистість»);
- наочні (персональні виставки, виставки дитячої творчості, тематичні стенди, конкурси газет, малюнків, виробів, відкриття магазину «Від дитячого серця»);
- інтерактивні (робота в творчих групах , методика КТС при підготовці масових заходів, робота в літньому таборі).
Основні форми виховної роботи залежать від змісту та завдань, вікових характеристик вихованців. У Центрі запроваджена робота за проектами і програмами, які забезпечують оптимальне співробітництво керівників, вихованців і батьків.
Виховні інваріанти у розвитку особистості:
- формування у вихованця здібності й бажання усвідомлювати себе як особистість;
- культивування у вихованця цінності іншої людини;
- утвердження педагогом позитивної особистісної сутності вихованців як альтернатива аналізу , що викриває його негативні риси;
- використання «ефекту генерації» у виховному процесі;
- культивування у вихованця досвіду свободи приймати особистісні рішення;
- переживання вихованцем величної краси вчинку;
- відповідальність образу «Я» вихованця результатом своєї поведінки;
- ціннісно-смислова спрямованість предметної діяльності особистості;
- від «Я» фізичного до «Я» духовного;
- запобігання критичним ситуаціям у виховному процесі;
- колектив як чинник унікальної ситуації виховання особистості;
- задоволення потреби вихованця в особистісній безпеці.
Виховні програми і проекти Центру:
- «Самоврядування» (програма);
- «Даруємо добро рідному місту»(проект);
- сюжетно-рольові програми літнього табору;
- «Вивчення культури та традицій Запорізького краю в рамках вокального, театрального та хореографічного жанрів» (проект);
- «Національно-патріотичне виховання підлітків – основа виховного процесу ЦДЮТ» (проект клубу «Юність»);
- «Вирішуй, поки молодий» ( проект для вихованців основного та вищого рівнів навчання).
Модель випускника ЦДЮТ
Провідною метою сучасної системи освіти в Україні є виховання всебічно розвиненої, соціально мобільної, життєво компетентної людини, здатної до самовдосконалення впродовж життя. Робота над розвитком життєвих компетентностей особистості в Центрі має комплексний характер. Успішна особистість випускника ЦДЮТ, за визначенням колективу закладу, має володіти наступними компетентностями:
- соціальною;
- пізнавальною;
- загальнокультурною;
- компетентністю продуктивної творчої діяльності;
- комунікативною;
- здоров’язберігаючою;
- самоосвітньою.