Положення про роботу з обдарованими вихованцями у ЦДЮТ Додається
Обдаровані діти. Форма, методи організації роботи Додається
Місія виховної системи:формування компетентної особистості, орієнтованої на досягнення успіху в різних сферах діяльності.
Головна мета виховної системи: створення сприятливих умов для повноцінного морального, психічного, духовного, фізичного розвитку дітей, становлення творчої особистості, свідомого громадянина України.
Основними завданнями виховної системи є:
збереження морального, фізичного і психічного здоров’я вихованців;
формування здорового способу життя вихованців;
формування національної свідомості, розвиток почуття національної гідності, самоповаги;
сприяння становлення активної життєвої позиції громадян щодо реалізації цінностей демократії в Україні;
створення умов для набуття вихованцями досвіду громадянських ідей;
посилення ролі сім’ї у вихованні духовної, життєво компетентної особи.
Концепція виховної системи:
забезпечення комфортних умов для розвитку творчих здібностей вихованців, реалізація їхніх природних здібностей, прагнення і здатність до духовного зростання;
безперервність розвитку особистості;
виховання національної свідомості та патріотизму;
формування основ культури спілкування та побудови міжособистісних стосунків;
створення оптимальних умов для самовиховання;
інтеграція виховного впливу, орієнтація на загальнолюдські цінності як основу виховного процесу.
Основні принципи виховання:
принципи гуманізації;
принципи безперервності, наступності та інтеграції;
принцип реалізації індивідуальних здібностей особистості шляхом залучення до колективної творчої діяльності;
принцип ігрової діяльності як провідної у сфері дозвілля вихованців;
принцип природо відповідності (врахування вікових особливостей) та культуро відповідності (забезпечення культурної спадкоємності поколінь).
Основні принципи побудови виховної системи:
духовна насиченість життєдіяльності дітей у ЦДЮТ; виховання особистості неможливе без виховання емоцій та естетичної свідомості;
комфортність кожного вихованця та дорослого;
особистість вихованця – головна цінність;
виховувати – навчаючи;
творчість керівника гуртка – найважливіша ознака педагогічної культури;
співпраця дітей та дорослих.
Зміст виховної діяльності Модернізація змісту виховання в закладі ґрунтується на врахуванні позитивних надбань педагогічного колективу і водночас передбачає істотні зміни, зумовлені сучасними тенденціями суспільного розвитку.Зміст виховання в Центрі оновлюється цілісно з урахуванням таких пріоритетів:
виховання життєво компетентної особистості;
індивідуалізація навчання та виховання;
гуманізація всієї сфери виховання.
Основні форми виховання:
інформаційно-масові (дискусії, диспути, ринги, свята, співпраця з районними масовими засобами інформації, діючий стенд ЦДЮТ);
інтелектуальні (КВК , фестивалі, турніри, ігри, заходи в клубі «Юність»);
діяльнісно-практичні групові (екскурсії, свята, ярмарки, народні , обрядові свята , огляди, конкурси);
діалогічні (бесіди, ток-шоу, зустрічі з фахівцями);
індивідуальні (творчі завдання, звіти, персональні концерти, фестиваль Центру «Я – творча особистість»);
наочні (персональні виставки, виставки дитячої творчості, тематичні стенди, конкурси газет, малюнків, виробів, відкриття магазину «Від дитячого серця»);
інтерактивні (робота в творчих групах , методика КТС при підготовці масових заходів, робота в літньому таборі).
Основні форми виховної роботи залежать від змісту та завдань, вікових характеристик вихованців. У Центрі запроваджена робота за проектами і програмами, які забезпечують оптимальне співробітництво керівників, вихованців і батьків.
Виховні інваріанти у розвитку особистості:
формування у вихованця здібності й бажання усвідомлювати себе як особистість;
культивування у вихованця цінності іншої людини;
утвердження педагогом позитивної особистісної сутності вихованців як альтернатива аналізу , що викриває його негативні риси;
використання «ефекту генерації» у виховному процесі;
культивування у вихованця досвіду свободи приймати особистісні рішення;
переживання вихованцем величної краси вчинку;
відповідальність образу «Я» вихованця результатом своєї поведінки;
ціннісно-смислова спрямованість предметної діяльності особистості;
від «Я» фізичного до «Я» духовного;
запобігання критичним ситуаціям у виховному процесі;
колектив як чинник унікальної ситуації виховання особистості;
задоволення потреби вихованця в особистісній безпеці.
Виховні програми і проекти Центру:
«Самоврядування» (програма);
«Даруємо добро рідному місту»(проект);
сюжетно-рольові програми літнього табору;
«Вивчення культури та традицій Запорізького краю в рамках вокального, театрального та хореографічного жанрів» (проект);
«Національно-патріотичне виховання підлітків – основа виховного процесу ЦДЮТ» (проект клубу «Юність»);
«Вирішуй, поки молодий» ( проект для вихованців основного та вищого рівнів навчання).
Програми і проекти спрямовані на набуття вихованцями нових знань у тісному зв’язку з реальною життєвою практикою, залучення вихованців , педагогів , батьків до творчої , колективної діяльності. Програми , здійснювані сьогодні з ініціативи педагогів та вихованців можна розглядати як провісників нової якості навчально-виховного процесу в Центрі .
Модель випускника ЦДЮТ
Провідною метою сучасної системи освіти в Україні є виховання всебічно розвиненої, соціально мобільної, життєво компетентної людини, здатної до самовдосконалення впродовж життя. Робота над розвитком життєвих компетентностей особистості в Центрі має комплексний характер. Успішна особистість випускника ЦДЮТ, за визначенням колективу закладу, має володіти наступними компетентностями: